مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران: زائران اربعین بلیت را رفت‌وبرگشت تهیه کنند واژگونی پژو ۴۰۵ در محور نیشابور_مشهد ۷ مصدوم برجای گذاشت (۲۹ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره): پرواز‌های این فرودگاه بدون هیچ اختلالی در حال انجام است تصادف در بردسکن ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۲۹ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳) | تداوم روند تدریجی افزایش دما در استان خزانه‌داری کل کشور: بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است تداوم بارش باران و وقوع رعد‌وبرق در برخی استان‌ها (۲۹ تیر ۱۴۰۳) خبر جدید تامین اجتماعی درباره صدور حکم جدید بازنشستگان | متناسب‌سازی طبق قانون اجرایی می‌شود (۲۹ تیر ۱۴۰۳) بازنشستگان در انتظار صدور احکام حقوق | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را زودتر واریز کنید زلزله ۷.۴ ریشتری شمال شیلی و مرز آرژانتین را لرزاند (۲۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۷ هزار عدد قرص غیرمجاز در مشهد (۲۹ تیر ۱۴۰۳) ماجرای فرود خبرساز پرواز تهران - کرمان چه بود؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سه برند غیرمجاز ماسکهای زیبایی اعلام شد هنگام گرمازدگی از استامینوفن استفاده نکنید حریق سوپر مارکت در خیابان پیامبر اعظم حادثه آفرید (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سقط جنین زن سرایدار با لگد دردناک همسایه سنگدل دعوا بر سر شارژ ساختمان به قتل خونین انجامید قتل دلخراش دختردایی پنج ساله+جزییات حریق انبار روغن در مشهد با تلاش آتش‌نشانان اطفا شد همراهی شیطانی مادر و دختر برای قتل مرد میانسال وزارت بهداشت: پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی در امنیت کامل برگزار شد آتش سوزی مغازه لوازم یدکی در خیابان امام رضا (ع)
سرخط خبرها

بازنشستگان در انتظار صدور احکام حقوق | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را زودتر واریز کنید

  • کد خبر: ۲۳۹۸۰۲
  • ۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
بازنشستگان در انتظار صدور احکام حقوق | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را زودتر واریز کنید
به نظر می‌رسد در واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی وقفه اتفاق افتاده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، مستمری تیرماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با چند روز تأخیر، در حال واریزشدن است؛ ظاهراً حقوق بازنشستگانی که نام‌خانوادگی‌شان با «ب» آغاز می‌شود، به جای بیست‌ویکم ماه، بیست‌وهشتم واریز شده است.

با این حال، مسئله مهم دیگر، عدم واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی است که ظاهراً قرار بود تا زمان صدور احکام متناسب‌سازی و اجرایی‌شدن آن، هر ماه به حساب همه بازنشستگان واریز شود. قبل از انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری، سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحسابِ سه ماه اول سال به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی واریز شد، اما در تیرماه علیرغم انتظار بازنشستگان، دیگری خبری از پرداخت نشد.

مروتی، بازنشسته کارگری، با انتقاد از عدم واریز علی‌الحساب متناسب‌سازی گفت: چرا مشخص نمی‌کنند احکام متناسب‌سازی چه زمانی صادر می‌شود؟ مگر قرار نبود از اول فروردین، برای همه بازنشستگان کشور اجرایی شود؟

او اضافه می‌کند: حداقل این یک میلیون تومان را به حساب بازنشستگان می‌ریختند تا کمی از بار اهمال و کوتاهی‌شان کم شود.

بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، ۲۷ تیرماه اعلام کرد: مشکل ایجادشده در متن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه‌ هفتم پیشرفت و همچنین نتیجتاً در آیین‌نامه‌ اجرایی آن این است که «حداقل‌بگیران» از متناسب‌سازی محروم شدند و از آنجا که سیاست دولت در افزایش حقوق و عادلانه‌سازی آن، توجه به حداقل‌بگیران بوده است، لذا به همین منظور با اضافه کردن آنان به متن قانون لایحه‌ای نیز با دوفوریت در دولت تهیه و به تصویب رسیده تا جهت تبدیل به قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

به این ترتیب، مشخص نیست که آیا یک میلیون تومان علی‌الحساب در تیرماه برای بازنشستگان کشوری و لشکری واریز می‌شود یا آن‌ها هم باید فعلاً منتظر بمانند. محمدسعید بهوندی، فرهنگی بازنشسته، در این رابطه می‌گوید: ظاهراً تا این لایحه جدید ارسالی دولت در مجلس تصویب نشود، قرار نیست احکام متناسب‌سازی صادر شود.

او تأکید می‌کند: امیدواریم نمایندگان مجلس دوازدهم لایحه دولت را با فوریت به تصویب برسانند تا حداقل در مردادماه، احکام متناسب‌سازی بازنشستگان صادر و معوقات آن پرداخت شود. این انتظار زیادی نیست. ما چهار ماه است که در انتظار صدور احکام و اجرای قانون هستیم.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->